23 kwietnia, 2019 przez admin

Design thinking. Sztuka (samo)zaangażowania pracowników

Magdalena Selwant-Różycka, Head of Corporate Communications w Deloitte Poland

 

Design thinking pozwala inaczej spojrzeć na pracowników i może ułatwić wyzwolenie twórczego potencjału, który w nich tkwi. Ponadto, jeśli poszukujesz innowacyjnych narzędzi do komunikacji wewnętrznej, to właśnie ta metoda może Ci się spodobać.


16 kwietnia, 2019 przez admin

Śmierć Head Huntera?

Andrzej Nitecki, Partner w Stanton Chase: Executive Search Consultants

Zawód bez przyszłości. Roboty przejmą rekrutację. AI sprawdzi się lepiej. Nikt w XXI wieku nie będzie płacić za executive search. To zabawa dla bogatych. Czy faktycznie tak jest, kiedy mówimy o wysokich pozycjach menadżerskich i zarządczych?


9 kwietnia, 2019 przez admin

ILE WARTOŚCI W FIRMIE? czyli kto chce być wartościowy, a kto modny?

Paweł Kaczmarczyk, właściciel New Open Way Advisory

Lata 2007–2017 były wypełnione niepokojami związanymi z globalnym kryzysem gospodarczym, bankructwami instytucji finansowych, recesją w wielu gospodarkach w Europie i na świecie oraz aferami wizerunkowymi globalnych koncernów. Rezultatem takiego stanu rzeczy jest nieufność pracowników do liderów, firm i szeroko pojętej kultury nastawionej...


2 kwietnia, 2019 przez admin

Budowanie kultury opartej na zaufaniu

Monika Kulińska, People Director/ Board Member, Aviva

Jeszcze kilka lat temu Aviva była typową firmą z sektora finansowego. Wszyscy zwracaliśmy się do siebie w formalny sposób, przychodziliśmy do pracy w garniturach i garsonkach, a nasi menadżerowie byli niedostępni, zamknięci w swoich gabinetach. To nie była jednak atmosfera, w której chcieliśmy dalej d...


26 marca, 2019 przez admin

Centra Usług Wspólnych

Magdalena Rodzeń

W erze nowych technologii granice geograficzne tracą na znaczeniu. Nowoczesne organizacje implementują rozwiązania IT, które pozwalają zbudować dział HR zdolny do zarządzania funkcją personalną dla całego regionu EU z jednego kraju. Takie organizacje nazywamy Centrami Usług Wspólnych lub BPO/Business Process Outsourcing. Jak działają takie firmy w Polsce? Jaką karierę ofer...


19 marca, 2019 przez admin

Model HR Biznes Partnera w średniej wielkości firmie

Piotr Sierociński

Powstały w latach 90-tych model HR jako Partnera Biznesu (tzw. model Ulricha) stał się praktycznie standardem w większości grup kapitałowych, nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Model ten zakłada, że:


12 marca, 2019 przez admin

Jak wykorzystać w komunikacji nieformalne relacje między pracownikami? Organizational Network Analysis

Magdalena Selwant-Różycka

Nietrudno wskazać w firmie osoby, które – nawet, gdy nie zajmują kluczowych stanowisk – posiadają szczególny rodzaj władzy - zdolność wpływania na relacje międzyludzkie. Zazwyczaj mają charyzmę, są dobrze poinformowane, a ich zdanie liczy się dla innych. W każdej organizacji działa alternatywna sieć powiązań międzyludzkich z takimi nieformalnymi liderami. Czy firm...